Grzegorz Damięcki
Urodził się w 1967 roku w Warszawie. Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. Debiutował na deskach teatru w 1991 roku w sztuce Mariana Hemara „FIRMA” w reżyserii Edwarda Dziewońskiego. Od tamtej pory zagrał w teatrze Ateneum w Warszawie kilkadziesiąt ról. Obecnie można zobaczyć aktora w takich sztukach jak: „Sceny niemalże małżeńskie” oraz „Gra w życie”.
Za rolę w „Albumie rodzinnym” został w 2007 roku nagrodzony Feliksem Warszawskim. Na swoim koncie ma również wiele ról filmowych i telewizyjnych.
Moża go zobaczyć w takich filmach jak „Lista schindlera”, „Pornografia”, „Chopin.Pragnienie miłości”, „Jasminum” a ostatnio w „Podatku od miłości” gdzie zagrał główną rolę oraz w „Ataku Paniki” - zdobywcy wielu nagród.
Seriale telewizyjne z udziałem aktora to : „Belfer”, „Pakt”, „Wataha”, „Szóstka” i najnowszy „W głębi lasu” na podstawie powieści H.Cobena dla stacji Netflix. Aktor znakomicie razi sobie także w pracy dubbingowej. Podkładał głos m.in. w filmach: „102 dalmatyńczyki”, „Lemony Snicket. Seria niefortunnych zdarzeń”, „Opowieści z Narni. Lew, czarownica i stara szafa” a ostatnio udzielił głosu Snoke'owi w „Gwiezdnych wojnach”
Robert Drobniuch
Dyrektor Teatru Lalki i Aktora "Kubuś" w Kielcach od 1 IX 2012 roku.
Reżyser teatralny i operowy, animator i menadżer kultury, członek władz Polskiego Ośrodka Lalkarskiego POLUNIMA.
Absolwent reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku oraz podyplomowych studiów reżyserii opery i innych form teatru muzycznego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie.
Współzałożyciel Stowarzyszenia Artystycznego Kolegtyw i Międzynarodowego Przeglądu Inicjatyw Teatralnych Białysztuk.
Reżyseruje spektakle dla dzieci i dorosłych, różnorodne gatunkowo. Ma na swoim koncie np. operę dla dzieci „Myszki i wojna, czyli o dzielnym Albercie i żółtym serze”, wystawianą w Operze Krakowskiej i Teatrze Muzycznym w Poznaniu czy zrealizowane w formie teatru cieni „Sklepy cynamonowe” wg Brunona Schulza.
Jako reżyser i organizator działań artystycznych współpracował z teatrami w Polsce i za granicą (Białostocki Teatr Lalek, Teatr Guliwer w Warszawie, Teatr Współczesny w Szczecinie, Opera Krakowska, Teatr „Maska” w Rzeszowie, Teatr Dramatyczny im. A. Węgierki w Białymstoku, Divadlo Loutek w Ostrawie).
Zainicjował zmianę wizerunku kieleckiego teatru „Kubuś”, który oferuje dziś młodym widzom nie tylko spektakle, ale też liczne zajęcia i atrakcje pozasceniczne, w tym m.in. Wakacyjny Festiwal Sztuki dla Dzieci Hurra! ART!
Od momentu swojego debiutu otrzymał wiele znaczących nagród i wyróżnień m.in. Nagrodę Ministra Kultury Belgii (2002), Nagrodę Prezydenta Miasta Białegostoku (2006), Grand Prix Festiwalu KORCZAK 2012 za spektakl „Mikrokosmos. Kompozycje”, Nagrodę Główną na 17 Festiwalu Sztuki Teatralnej w Rybniku za spektakl "Sklepy cynamonowe" (2015), Nagrodę Ministra Kultury dla Wyróżniających się Twórców Kultury dla Dzieci za dokonania w dziedzinie teatru (2015).
Ryszard Lenczewski
Operator, reżyser filmów dokumentalnych i muzycznych, absolwent oraz wykładowca Szkoły Filmowej w Łodzi.
Autor zdjęć do niemal 100 filmów zrealizowanych w 32 krajach. Laureat wielu nagród, w tym dwóch nagród BAFTA, Golden Camera Life Achievement na Cinematographers Film Festiwal w Macedonii oraz nominacji do Oscara. Członek Europejskiej Akademii Filmowej, Brytyjskiej Akademii Sztuki Filmowej i Telewizyjnej oraz Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.
Jego spojrzeniu zaufali „oscarowi” reżyserzy tacy jak Kenneth Lonergan, Rowan Joffe, Joe Wright, John Crowley, Paweł Pawlikowski, oraz Janusz Morgenstern, Grzegorz Królikiewicz, Krzysztof Zanussi, Andrzej Barański i Jacek Bromski.
Chętnie angażuje się w odważne, nawet ryzykowne projekty artystyczne.
Maciej Pieprzyca
Scenarzysta i reżyser filmowy. Autor nagradzanych na międzynarodowych i krajowych festiwalach, filmów fabularnych: „Chce się żyć”, „Jestem mordercą”, „Ikar. Legenda Mietka Kosza”, dokumentów: „Przez nokaut”, „Jestem mordercą…” i teatrów telewizji: „Fryzjer”, „Rodzinny show”, „Padnij”.
Agnieszka Lubomira Piotrowska
Tłumaczka literatury rosyjskiej, znawczyni teatru i kultury rosyjskiej, kuratorka projektów teatralnych w Polsce i Rosji. Absolwentka filologii rosyjskiej UMCS w Lublinie (dyplom z wyróżnieniem). Tłumaczyła m.in. powieści Władimira Sorokina, Wiktora Jerofiejewa, dramaturgię klasyczną (Antona Czechowa, Nikołaja Gogola, Michaiła Sałtykowa-Szczedrina, Aleksandra Puszkina) i współczesną (Iwana Wyrypajewa, Nikołaja Koladę, Jewgienija Griszkowca, Wasilija Sigariewa, braci Presniakow, Pawła Priażko i in.).
Pracowała na filologii rosyjskiej UMCS (katedra literatury rosyjskiej), jako redaktorka w miesięczniku „Literatura na Świecie”, współtwórczyni i dyrektorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Demoludy w Olsztynie (w latach 2006-2008), jurorka w konkursach dramaturgicznych w Jekaterynburgu, Mińsku i Permie, współpracowała z Instytutem Teatralnym w Warszawie oraz Instytutem Adama Mickiewicza. Kuratorka „części wschodniej” na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym „Konfrontacje” w Lublinie; kuratorka Festiwalu „Da! Da! Da! Współczesny Teatr, Dramat i Performans z Rosji” w Warszawie; autorka idei i kuratorka Festiwalu Kolady w Warszawie.
Członkini jury na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Kolyada Plays w Jekaterynburgu, na Międzynarodowym Festiwalu Teatru i Filmu TEXTURE w Permie oraz Rosyjskiej Nagrody Literackiej NOS.
Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Likhachev Foundation.
Laureatka Nagrody Stowarzyszenia Autorów ZAIKS „za wybitne osiągnięcia w dziedzinie przekładu literatury rosyjskiej na język polski”.
Anna Wakulik
Urodziła się w Gdańsku, absolwentka Szkoły Dramatu przy Teatrze na Woli i Instytutu Kultury Polskiej UW. Dramaturg Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy. Autorka sztuk Zażynki (Teatr Polski w Poznaniu, reż. Katarzyna Kalwat; The Royal Court Theatre w Londynie, reż. Caroline Steinbeis; sztuka była nominowana do London Evening Standard Theatre Awards 2013, zdobyła Nagrodę Dziennikarzy w konkursie Metafory Rzeczywistości, znalazła się w finale Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej), Bohaterowie (Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie, reż. Ewelina Pietrowiak), Wasza Wysokość (Teatr WARSawy, reż Katarzyna Kalwat; Teatroteka, reż. Agnieszka Smoczyńska), Zofia (Teatr Powszechny w Warszawie, reż. Beniamin Bukowski), Krzywy domek (Teatroteka, reż. Anna Wieczur- Bluszcz). Finalistka Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2010, 2014, 2015, 2017; laureatka konkursu dramaturgicznego Teatru Wybrzeże za tekst Elżbieta H. (2011). W latach 2012-2014 kierownik literacki Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie. Publikowała w „Dialogu” (sztuki: Sans Souci, Elżbieta H., Zażynki, Wasza Wysokość, Dziki Zachód). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013).
Anna Wieczur-Bluszcz
Reżyserka teatralna, filmowa, operowa i radiowa, scenarzystka, coach. Absolwentka PWST w Krakowie (wydz. zamiejscowego we Wrocławiu), Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, Podyplomowych Studiów Marketingu Kultury w Instytucie Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Coachingu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Od 1999 do 2007 związana była z Teatrem im. H. Modrzejewskiej w Legnicy. Jako reżyserka teatralna zadebiutowała w 2001 roku sztuką „O stale obecnych” na podstawie wierszy ks. J. Twardowskiego dla Teatru Małych Form w Londynie. Realizuje słuchowiska w Teatrze Polskiego Radia. Laureatka wielu nagród na różnych festiwalach m.in. za realizację „Mizantropa” Moliera otrzymała nagrodę za reżyserię na festiwalu „Dwa teatry” w Sopocie w 2012 roku. W 2015 roku otrzymała Grand Prix na tymże festiwalu za „Podróż na księżyc” M. Milewskiej, w 2016 Grand Prix za słuchowisko dla dzieci A. Chmielewskiej „Tam gdzie mieszka cisza, a w 2017 roku nagrodę za reżyserię „Lento rubato” M. Kochana. Jej debiut filmowy pt. „Być jak Kazimierz Deyna” otrzymał wiele nagród m.in. nagrodę Wielkiego Jantara oraz Jantara za zdjęcia i rolę kobiecą na festiwalu „Młodzi i Film” w Koszalinie. Za realizację teatru telewizji pt. „Krzywy domek” A. Wakulik otrzymała I Nagrodę za Reżyserię na Festiwalu Teatroteka Fest w Warszawie oraz Gold Remi Award na WorldFest-Houston International Independent Film Festival w Houston w 2018 roku. W tym samym roku spektakl „Płuca” D. Macmillana otrzymał Główną Nagrodę na XVIII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, a słuchowisko „Piotruś Pan. Nibylandia” zostało nagrodzone Grand Prix w kategorii słuchowisk dla dzieci na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie. W 2018 roku zadebiutowała jako reżyser operowy realizacją „Kandyda” L. Bernsteina w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Wykładowca w Mistrzowskiej Szkole Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy oraz aktoRstudio w Warszawie.